Compare Listings

Hrvaški turizem ruši rekorde

Jadran je turistični hit

Turistične rekorde ne rušijo samo na Hrvaškem. Skorajda iz vsega sveta poročajo o odličnih »statističnih turističnih rezultatih«. V marsikateri državi je turizem pravo gonilo gospodarske uspešnosti. Poglejmo zares zanimive statistične podatke, kazalce.

Hrvaški turizem ruši rekorde

Te besede bomo podkrepili s statističnimi dejstvi. Informacije so vzete iz že objavljenih spletnih »poročil« ter se tako zanašamo na njih. Če vidite, da je kakšen statističen podatek »problematičen«, nam to sporočite, hvaležni bomo za vsak namig. Hkrati se priporočamo za vsak nov (statistični) podatek, ki nam ga lahko »servirate«. Ps. Seveda bomo ta članek pridno dopolnjevali.

LETO 2017

HRVAŠKA

Leta 2017 je po podatkih sistema eVisitor  državo Hrvaško obiskalo 18,5 milijona turistov (+ 13 odstotkov), ki so ustvarili 102 milijona nočitev (+ 12 odstotkov).  Od tega so domačini, torej Hrvati, ustvarili 12 milijonov nočitev (+ 14 odstotkov).

Nočitve so bile »pokrajinsko-upravno« razdeljene takole:
Istra – 28 milijonov nočitev
Splitsko-dalmatinska županija – 19 milijonov nočitev
Kvarner – 18,6 milijona nočitev
Zadarska županija – 13,7 milijona nočitev
Dubrovačko-neretvanska županija – 8,5 milijona nočitev
Šibeninsko-kninska županija – 7,1 milijona nočitev
Ličko-senjska županija – 3,2 milijona nočitev
Zagreb – 2,3 milijona nočitev.

Največ nočitev na Hrvaškem so v letu 2017 ustvarili:
Nemci – 20,7 milijona nočitev
Slovenci – 10,1 milijona nočitev
Avstrijci – 7,6 milijona nočitev
Poljske – 6,3 milijona nočitev
Češke – 5,4 milijona nočitev.
Kdo je zmagal na lestvici Neevropskih držav?
Američani – 1,4 milijona nočitev
Avstralci – 667 tisoč nočitev
Korejci – 533 tisoč nočitev
Kanadčani – 415 tisoč nočitev
Kitajci – 237 tisoč nočitev.

Top mestne destinacije, glede na število nočitev, so: Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Medulin in Umag. Omeniti pa je treba tudi Split, Mali Lošinj, Crikvenico, Pulo in Novaljo (na otoku Pagu).

In kje so – največkrat – spali turisti?
Apartmaji – 35 milijonov nočitev
Hoteli – 25 milijonov nočitev
Kampi – 19 milijonov nočitev
»Navtički charter« – 3,2 milijona nočitev.

Na Hrvaškem je bilo v letu 2017 registriranih okoli 85.000 družinskih gospodinjstev, ki so direktno ali indirektno zaposlili okrog 350.000 ljudi, celotna »apartmajska turistična industrija« pa je zaslužila 2,5 milijardi evrov.

Turizem je Hrvaški v letu 2017 doprinesel okrog 11 milijard evrov.

Povprečna dnevna poraba tujega turista na Hrvaškem je v letu 2017 znašala 66 evrov po osebi. Največji del, 36 evrov, je tuj turist odštel za namestitev, okrog 12 evrov na dan je porabil za hrano in pijačo, preostalih 18 evrov pa je namenil dejavnostim iz kulture, športa, izletom …

Na Hrvaškem je bilo leta 2017 v turistične investicije vloženih 800 milijonov evrov. Ti milijoni bodo pomagali tudi pri obnovi in odprtju štiridesetih hotelov.

Rezultati raziskave so odkrili, da kar 46 odstotkov anketiranih Hrvatov v zadnjem letu zaradi dopusta ni potovalo v tujino. Tisti, ki pa so potovali, pa najraje izbirajo bližnja mesta sosednjih držav: Ljubljana, Sarajevo, Budimpešta in Beograd. Zelo popularni mesti med Hrvati pa sta tudi Dunaj in München.

SLOVENIJA

V letu 2017 je bilo v Sloveniji 11,9 milijona turističnih prenočitev, kar pomeni 11,3-odstotno letno rast prenočitev. Dve tretjini vseh prenočitev v Sloveniji ustvarijo turisti iz tujine. Število prenočitev tujih gostov se je med članicami EU najbolj povečalo prav v Sloveniji.

 

LETO 2016

Hrvaški prihodki od turizma so v letu 2016 znašali 8,6 milijarde evrov, kar je za približno 8 odstotkov več kot leta 2015.

Službe Evropske unije, ki se ukvarjajo s statistiko, so sporočile, da je Hrvaška osma najbolj popularna evropska turistična destinacija. Pred njo so se znašle naslednje države: Španija, Italija, Francija, Velika Britanija, Avstrija, Grčija in Nemčija. Hkrati so ugotovili, da je Hrvaška zelo odvisna od turizma (kar je seveda zelo slabo za državo), saj je delež turizma na Hrvaškem v celotnem BDP-ju kar 18 odstotkov. Pri tej postavki ji sledita Malta (15,5 odstotka) in Ciper (13,2 odstotka). Delež turizma v bruto domačem proizvodu je pri ostalih »turističnih velesilah« zelo, zelo majhen. Za primerjavo, v Italiji in Franciji znaša le 2,1 odstotka v Nemčiji pa samo 1,1 odstotka.

Svetovna turistična organizacija je objavila, da je Hrvaška postala tretja »najmočnejša turistična država« na Mediteranu in južni Evropi. Pred njo sta se uvrstili le Portugalska in Španija.

Zaradi tega, ker so bile »označene« kot »varnostno problematične« so te države v letu 2016 izgubile zelo veliko turistov: Turčija, Egipt, Tunizija, Maroko, Jordanija, Izrael pa tudi Francija.

LETO 2015

Na Hrvaškem so leta 2015 našteli 14,15 milijona turistov in 78,57 milijona prenočitev. To je bilo kar je 8,3 odstotka več obiskov in 6,8 odstotka več nočitev kot v letu 2014. Slovenci so bili po številu obiskov in nočitev drugi med tujimi gosti, takoj za Nemci. Nam so sledili Avstrijci, Čehi in Italijani. Turisti iz vseh teh omenjenih držav so pri naših južnih sosedih lani ustvarili več kot 52 odstotkov vseh nočitev v letu 2015. Več kot 21 odstotkov vseh prenočitev ali več kot 16,72 milijona so prispevali turisti iz Nemčije. To je bilo za 6,6 odstotka več kot v letu 2014. Nemških obiskov je bilo več kot 2,15 milijona ali za 6,3 odstotka več kot leta 2014.

Hrvaška ima konec leta 2017 okrog 120 milijonov kvadratnih metrov nastanitvenih kapacitet. Od tega odpade le do 20 odstotkov na hotele, veliko večino »postelj« torej najdemo pri zasebnikih oziroma apartmajih. Baje je družinskih enot, če jih lahko tako imenujemo na Hrvaškem čez 70.000, zagotovo pa predstavljajo najmanj (!) 50 odstotkov vseh nastanitvenih zmožnosti.

Hrvaška je leta 2015 v povprečju dnevno po turistu zaslužila le okrog 150 evrov, Francija pa kar čez 400 evrov.

Leta 2015 je hrvaški turizem prislužil okrog 8 milijard evrov.

Slovenci se lahko pohvalimo, da smo bili po številu obiskov in prenočitev drugi med tujimi gosti, takoj za Nemci. Slovenskih turistov je bilo leta 2015  na Hrvaškem 1.265.792, kar je bilo za šest odstotkov več kot v letu 2014.

LETO 2014

Hrvaška je leta 2014 s turizmom zaslužila 7.4 milijarde evrov. To je bilo za odtenek slabše kot leta 2008, ki je bila do tedaj »najboljša sezona«.

LETO 2012

Hrvaško je leta 2012 obiskalo 12,3 milijona turistov oz. pet odstotkov več kot v letu 2011.

Nemci so najpogostejši obiskovalci Hrvaške. Iz Nemčije je našo sosedo leta 2012 obiskalo nekaj manj kot dva milijona turistov.

SLOVENIJA (pred letom 2017)

V Sloveniji je bilo v prvih devetih mesecih leta 2017 3,8 milijona prihodov turistov, kar je 14 odstotkov več kot v enakem obdobju lani, in 9,9 milijona prenočitev oz. 12 odstotkov več. Od tega je bilo prihodov tujih turistov 2,8 milijona oz. 18 odstotkov, njihovih prenočitev pa 6,8 milijona oz. 16 odstotkov več.

Leto 2017. Ključni trgi, od koder so prihajali tuji turisti, ki so ustvarili največ prenočitev v Sloveniji, so bili Italija (16 odstotkov), Nemčija (15 odstotkov), Nizozemska (11 odstotkov), Avstrija (sedem odstotkov), Francija in Velika Britanija (po štiri odstotke iz vsake).

V letu 2016 je slovenski turizem dosegel nov simpatičen rekord – državo je obiskalo 4,17 milijona turistov, kar je 9,4 odstotka več kot leto pred tem. Število prenočitev je znašalo 10,77 milijona, kar je 7,6 odstotka več kot leta 2015. Število tujih turistov je lani znašalo 2,9 milijona, kar je 11,4 odstotka več kot leta 2015, število domačih pa 1,27 milijona, kar predstavlja 5,1-odstotno povečanje.

Slovenci poletje najraje preživimo na hrvaškem Jadranu. Po anketi dela se kar 49 odstotkov vseh anketirancev odpravi na počitnice k našim južnim sosedom. 45 odstotkov Slovencev poletni dopust preživi doma (oz. bolje reči – v slovenskih turističnih destinacijah), 7 odstotkov ljudi se odpravi poleti v Italijo, 4 odstotki v Španijo, 3 odstotki v Grčijo …

Slovenske potovalne agencije so v letu 2016 organizirale potovanja za 583.000 domačih turistov in za 248.000 domačih izletnikov. Cilj potovanj domačih turistov je bila največkrat Hrvaška.

V letu 2016 se je za zasebno turistično potovanje odločil največji delež prebivalcev Slovenije v zadnjih petih letih. Za potovanje se je odločilo skoraj 67 odstotkov prebivalcev, največ jih je bilo iz starostne skupine od 15 do 24 let, v kateri se je za potovanje odločilo devet izmed desetih prebivalcev.

Še en podatek iz leta 2016: V tujini največ zapravimo v Grčiji in Italiji, ki sta edini državi, v katerih zapravimo več kot 80 evrov na prenočitev. Povprečno slovenski turist za potovanje v Sloveniji zapravi manj kot za potovanje v državah Evrope in več kot na Hrvaškem.

Povprečna dnevna poraba tujega turista je leta 2015 v Sloveniji znašala 118 evrov (116,16 evra hotelskega gosta in 49,60 evra gosta v kampu), od tega približno polovico za nastanitev.

Leta 2015 je bilo v Sloveniji 10,3 milijona nočitev. Slovenijo lahko razdelimo na dve turistični regiji. Turisti, ki so leta 2015 obiskali zahodno Slovenijo, kamor med drugim spadajo Triglavski narodni park, Ljubljana in Obala, so ustvarili 6,2 milijona prenočitev, medtem ko so v vzhodni Sloveniji imeli le 4,1 milijona nočitev.

Leto 2015, Slovenija. Ko so tuji turisti ocenjevali stopnjo svojega zadovoljstva z bivanjem v Sloveniji, jih je 49 oz. 46 odstotkov najbolje ocenilo osebno varnost in prijaznost lokalnega prebivalstva – to sta najboljša elementa slovenske turistične ponudbe. Dobra tretjina je ocenila z zelo zadovoljen tudi elementa splošna čistoča destinacije in neokrnjena narava.

Za promocijo turizma smo v Sloveniji leta 2015 porabili 12 milijonov, Hrvati 40, Avstrijci pa 150 milijonov. Dodaten info iz leta 2015: turizem v BDP Slovenije prispeva 3,7 odstotka, z multiplikativnimi učinki pa 13 odstotkov.

V Sloveniji je bilo v letu 2014 rekordno število prihodov tujih turistov, in sicer 2,4 milijona. Največ tujih turistov je prišlo iz Italije, Avstrije in Nemčije. Na drugi strani so se Slovenci odpravili na 2,6 milijona turističnih potovanj v tujino. Največkrat obiskana država je bila Hrvaška s 57-odstotnim deležem. Med ciljnimi državami so sledile Avstrija, Italija ter Bosna in Hercegovina.

SPLOŠNO, ZANIMIVO, RAZNO

10 evropskih držav z največ nočitvami v letu 2017 (po Eurostatu) so:
Španija – 471,6 milijona nočitev
Francija – 431,3 milijona nočitev
Italija – 424,7 milijona nočitev
Nemčija – 399,9 milijona nočitev
Avstrija – 120,6 milijona nočitev
Nizozemska – 111,1 milijona nočitev
Grčija – 106,8 milijona nočitev
Hrvaška – 86,1 milijona nočitev
Poljska – 83,4 milijona nočitev
Portugalska – 71, milijona nočitev.

Do leta 2030 bi lahko po svetu potovalo 1,8 milijarde turistov. To pomeni, da bi se preko meja domače države na potovanje podal en od vsakih petih Zemljanov, je sporočila Svetovna turistična organizacija (UNWTO).

MMC RTV je sredi poletja 2017 zapisal takole: »Španski Kanarski otoki s 94 milijoni nočitev ostajajo najbolj privlačna turistična regija v EU-ju, na četrtem mestu pa se je znašel hrvaški Jadran z 68,1 milijona nočitev.

S 76,8 milijona nočitev je na drugem mestu francoska pariška regija, s 75,5 milijona nočitev ji sledi španska Katalonija. Med prvimi desetimi regijami po prenočitvah so še španski Balearski otoki (65,2 milijona), italijanski Veneto (63,3 milijona), španska Andaluzija (61,4 milijona), francoski Provansa in Azurna obala (54,6 milijona nočitev), francoska alpska regija Rhone-Alpes (48,7 milijona) in ožje središče Londona (44,8 milijona), kažejo podatki evropskega statističnega urada Eurostata.«

MMC nadaljuje takole: »Španija, Francija in Italija so države, ki privabljajo največ turistov, saj se je med 30 najbolj priljubljenih destinacij uvrstilo šest njihovih regij. Poleg že omenjenih turiste v Španiji najbolj privlačijo lepote Valencie in Madrida, v Franciji pa južne regije Lanquedoc-Roussillon, vinorodne regije Akvitanija in severozahodne regije ob Atlantskem oceanu Bretanije. V Italiji se turisti radi zadržijo še v Toskani, Lombardiji, Laciju in na Južnem Tirolskem.«

Po ocenah WTTC se je skupno število zaposlenih v turizmu v Evropi v letu 2017 povečalo za 1,7 odstotka, kar je 36.645.500 delovnih mest. Po ocenah WTTC se bo skupno število zaposlenih v turizmu na svetovni ravni v letu 2017 povečalo za 1,9 odstotka, kar je 297.896.000 delovnih mest.

V povprečju je vsak Nemec, ki je leta 2016 odšel na dopust, zapravil zanj 1.156 evrov. Na Hrvaškem je Nemec v povprečju porabil 82 evrov dnevno, kar je zelo malo, manj nemški turist porabi le še v Grčiji, in sicer 74 evrov na dan.

»Sonce in morje« je še najbolj iskano med vsemi turisti. 28 odstotkov vseh svetovnih turistov si želi predvsem »poležavanja na plaži«. So pa se »urbane destinacije«, torej mesta, s 26 odstotki zelo približale prvemu mestu. Raziskave datira v leto 2016.

Leto 2016: država Švica s turizmom letno zasluži skorajda trikrat več kot Hrvaška (28 milijard evrov), Avstrija pa okrog 23 milijard (to je okrog 2.5 krat več kot Hrvaška). Tolažba, upanje in naloga: turizem naj traja celo leto, ne pa le poleti.

Zanimivo: italijanska provinca Rimini ima okrog 600 hotelov z okrog 150 tisoč posteljami.

Časopisna hiša Delo je poleti 2017 objavila: Leta 1947 je jugoslovanska vlada uvedla plačan dopust v dolžini od 14 do 30 dni, leta 1965 pa je dodatno uvedla še regres, s katerim je zaposlenim omogočila plačilo stroškov za letni dopust. S tem so hoteli turizem približati predvsem delavskemu razredu, ki si pred tem ni mogel privoščiti dopustovanja. Tako so bila šestdeseta leta čas turističnega razcveta v Jugoslaviji, vrhunec pa je bil dosežen v osemdesetih letih. Rekordno število turistov je tako bilo leta 1986, ko je bilo v Jugoslaviji kar 111,1 milijona prenočitev, od tega je 59,7 milijona domačih in 51,4 milijona tujih; večino slednjih so opravili angleški, avstrijski in italijanski turisti.

Smo v letu 2015. Povprečen državljan EU za dopustniško potovanje v povprečju odšteje okoli 320 evrov. Največ za oddih zapravijo Luksemburžani, najmanj pa Romuni in Latvijci. Povprečen Slovenec za dopust odšteje 212,61 evra, kažejo podatki evropskega statističnega urada Eurostat za leto 2015.

Grčijo je leta 2015 obiskalo okoli 26 milijonov obiskovalcev, turizem pa je ustvaril okoli 14,5 milijard evrov prihodkov. To pomeni, da je ta sektor prispeval več kot 20 odstotkov bruto domačega proizvoda.

Evropa, leta 2014. Glavni razlog za potovanja, daljša od 4 dni, je bilo sonce in plaža. Sledili so obiski družine, prijateljev oziroma sorodnikov. ajpomembnejši vir informacij, ki je evropske turiste prepričal v potovanje, so bila priporočila prijateljev ali sorodnikov. Naravne znanemitosti in lepote najbolj cenjene. Glavni razlogi, da se turisti želijo vrniti na neko destinacijo so pokrajina, vremenski pogoji, klima itd. S tem se strinja skoraj 47% vprašanih. Najbolj priljubljena metoda organiziranja potovanja v letu 2014 je internet. 66% vprašanih je internet navedlo kot glavni vir za iskanje informacij, rezervacije transporta, nastanitve itd. Največja ovira za potovanja je bila finančna nezmožnost. 42% vprašanih, ki v letu 2014 niso potovali nikamor, je odgovorilo, da so finančni razlogi glavni krivec za njihovo neudeležbo na potovanju.

Leta 2014 je po svetu potovalo kar 1,1 milijarda turistov, ki so ustvarili 1.245 milijard dolarjev turističnih prihodkov. Turizem prispeva kar desetino svetovnega bruto domačega proizvoda, šest odstotkov celotnega izvoza in zagotavlja eno od vsakih 11 delovnih mest po svetu. Polovica od vseh mednarodnih turistov, natančneje 582 milijonov, je lani obiskala katero od evropskih turističnih destinacij.

Kako se je turizem razvijal v enem stavku? Leta 2015 je po svetu potovalo 25 milijonov potnikov, leta 1980 se je številka povečala na 278 milijonov, leta 2000 je zrasla že na 674 milijonov turistov ter leta 2016 dosegla 1,235 milijarde ljudi.

Dobro je vedeti: svetovni dan turizma se praznuje 27. septembra vsako leto od leta 1980. Generalna skupščina Svetovne turistične organizacije pri Organizaciji združenih narodov je na ta dan leta 1970 sprejela svoj statut, hkrati pa datum sovpada s koncem glavne turistične sezone na severni polobli in njenim začetkom na južni.

 

Sorodni članki

Šef Different Split-a

Dasen Petrić, vodnik po drugačnem Splitu

Dasen Petrić, petintridesetletnik, ki ga v Splitu poznajo tudi kot voditelja kvizov, se vse bolj uveljavlja kot priljubljen turistični vodič z neobičajnimi mestnimi ogledi (Different Split), ki privabljajo množice. Kaj ga dela drugačnega od drugih vam razkrivamo v intervjuju.

Dasen Petrić, vodnik po drugačnem...

Dasen Petrić, petintridesetletnik, ki ga v Splitu poznajo tudi kot voditelja kvizov, se vse bolj uveljavlja kot priljubljen turistični vodič z neobičajnimi mestnimi ogledi (Different Split), ki...

Preberi več
Nova dimenzija, premium segment

Helikopterski prevoz, prava ideja za luksuzni turizem

»Storitev helikopterskega najema je na Hrvaškem dostopna, in sedaj je predvsem naloga hotelirjev višje kategorije ter destinacij, da se dogovorijo za sodelovanja in ponudijo svojim gostom neko novo izkušnjo in doživetje.«

Helikopterski prevoz, prava ideja za...

»Storitev helikopterskega najema je na Hrvaškem dostopna, in sedaj je predvsem naloga hotelirjev višje kategorije ter destinacij, da se dogovorijo za sodelovanja in ponudijo svojim gostom neko...

Preberi več
Pesek je veselje

Peščene plaže na Hrvaškem

Vsi vemo, da ima Hrvaška nebeško lepe plaže. Vendar naša južna soseda, kljub skorajda 6 tisoč kilometrom obale, vendarle ni znana po fenomenalnih in dih jemajočih stotinah metrov dolgih belih peščenih plažah, ki jih lahko redno vidimo na promocijskih »potovalnih televizijskih programih«.

Peščene plaže na Hrvaškem

Vsi vemo, da ima Hrvaška nebeško lepe plaže. Vendar naša južna soseda, kljub skorajda 6 tisoč kilometrom obale, vendarle ni znana po fenomenalnih in dih jemajočih stotinah metrov dolgih belih...

Preberi več