Airbnb in Klarin svet
15 zlatih pravil oddajanja na Airbnb
Razmišljate o tem, da bi vašo nastanitev oddajali na Airbnbu? Airbnb je skupnost, v kateri se uspeh meri s povratnimi informacijami in ugledom.

V nadaljevanju podajam 15 zlatih pravil, ki jih je vredno upoštevati za dosego odličnih rezultatov kot Airbnb gostitelj.
- Legalizirajte poslovanje
Nikar ne oddajate na črno, saj ni pošteno do tistih, ki to počnejo na legalen način in upoštevajo vse zakone, predpise in pravilnike, poleg tega pa plačujejo prispevke, davke, takse… Oddaja na črno se ne splača, saj vas kaj hitro lahko obišče inšpekcija in vam napiše kazen. Legalno oddajanje je možno tudi v bloku, čeprav je veliko govora v medijih, da temu ni tako. Dejavnost sobodajalstva je potrebno vpisati v Poslovni register Slovenije, pri tem pa se lahko odločite, ali boste poslovali celo leto ali samo 15o dni v koledarskem letu. Če ste fizična oseba in oddajate svojo nepremičnino turistom v najem na Hrvaškem, ste prav tako dolžni dosežene dohodke napovedati tudi v Sloveniji ter opraviti vpis v davčni register. Če pri legalizaciji poslovanja potrebujete pomoč se obrnite na Klaro Korenč, ki je dolgoletna svetovalka na tem področju.
- Ne zavajajte kupcev z nerealnim oglasom
Gostu povejte, kaj za ponujeno ceno lahko vse dobijo, kje vse se lahko gibajo in kaj vse lahko pri vas doživijo. Bodite pri tem odkriti in realni. Naštejte, katera oprema je na voljo v nastanitvi. Ni dovolj da napišete, da je kuhinja polno opremljena, saj ima lahko vsak svoja pričakovanja. Povejte koliko ste zares oddaljeni od centra in koliko časa gostje porabijo da prispejo v center, če upoštevate gost promet. Če oddajate na obali napišite realno razdaljo oddaljenosti do plaže. Omenite tudi tiste stvari, ki mogoče niso ravno plus za vašo nastanitev, bi pa goste utegnile zanimati (npr: apartma se nahaja v tretjem nadstropju, dostop je možen le po stopnicah oz. oddaja se kletno stanovanje…). Ne tvegajte slabe ocene, zato ker jim niste vsega razkrili.
- Pritegnite pozornost s privlačnimi profesionalnimi fotografijami
Priznajmo si. Fotografije prodajajo. Vrhunske, profesionalne fotografije pa še bolj. Zato je izredno pomembno, da gledate na fotografiranje nastanitev s profesionalnim fotografom kot investicijo v vaš posel in ne kot strošek. Profesionalni fotograf, bo vedel kako poslikati nastanitev, da bo privlačna za goste, hkrati pa bo prikazovala realno sliko prostora. Po novem je Airbnb fotografiranje plačljiva storitev. Koliko vas bo fotografiranje stalo, je odvisno od tega, koliko je vaš prostor velik in na kateri lokaciji se nahajate. Ko boste fotografa naročili, boste s strani Airbnb prejeli ponudbo. Airbnb fotograf, vam bo namenil eno uro časa, od njega pa lahko pričakujete najmanj 12 slik.
- Postavite realno ceno
Ko ste novi na Airbnb se morate osredotočiti na pridobivanje prvih gostov in prvih ocen, ki pa morajo biti najvišje. To pa pomeni, da boste mogli na začetku poslovanja nekoliko znižati ceno, da boste postali opazni in da boste prepričali goste, da vas najamejo. Bodimo odkriti. So ljudje, ki najamejo nastanitev samo zaradi nizke cene. In če se odločajo tako, je lahko vaša nastanitev prava izbira za pridobitev prvih ocen. Pri postavitvi cen bodite realni. Oglejte si po kakšni ceni ponuja nastanitev vaša konkurenca in ostanite nekje v zlati sredini. Gostu lahko zaračunate tudi stroške čiščenja, ki pa naj ne bodo previsoki.
- Ponudite dodatne storitve
Če želite goste impresionirati jim ponudite veliko več kot samo bivanje v vaši nastanitvi. Postrezite jim zajtrk na prostem, ponudite izposojo koles, opremite kuhinjo z osnovnimi živili za zajtrk (kosmiči, mleko, marmelada, kava, čaj…), naj naberejo svežo zelenjavo z vašega vrtička, ponudite jim voden ogled po mestu, uporabo savne itn. Airbnb gosti niso navajeni, da morajo za dodatne storitve dodatno plačevati. Kot vemo, Airbnb ne podpira gotovinskega poslovanja. Zato vse te dodatne storitve ponudite v sklopu nastanitve, katera cena bo nekoliko višja. V kolikor boste vse te storitve vseeno dodatno zaračunali, potem imejte jasno definiran cenik.
- Povečajte prodajo s pomočjo socialnih omrežji
Airbnb je zgrajen na temeljih zaupanja in ugleda. Zato zaprosite vaše tesne prijatelje preko Facebook omrežja, da povedo kaj lepega o vas, vam pustijo priporočilo oz. referenco, ki bo javno objavljena na vašem Airbnb profilu. Na ta način vas bodo potencialni obiskovalci bolje spoznali in vam tudi bolj zaupali. V kolikor ste nov gostitelj in še nimate ocen gostov, vam bo to zagotovo pomagalo pri pridobitvi prvih rezervacij. Če uporabljate tudi sami facebook, twiter, instagram in druga socialna omrežja, potem vaš oglas izpostavite na vseh teh omrežjih, da si povečate prodajo.
- Free wi-fi ni več dovolj
Danes je dostop do interneta pogoj in ne prednost. Poskrbite, da bo le ta dovolj zmogljiv oz. hiter. Prvo vprašanje, ki ga gosti pogosto postavijo ob prevzemu ključev so dostopni podatki za wi-fi. Naj bo uporabniško ime in geslo za wi-fi vidno in jasno napisano ob prihodu v nastanitev.
- Plačevanje in odvajanje turistične takse
Gosti so dolžni plačati turistično takso, ki pa jo morate vi prenakazati občini. Marsikdo ne ve, da so vsi reklamni materiali (brošure, letaki, zemljevidi, info karte), ki jih sobodajalci ponudijo gostom, financirani ravno iz tega naslova. Del denarja gre tudi za financiranje promocijske dejavnosti, ki jih izvajajo TIC-i ter za spodbujanje razvoja turizma in gostinstva, izvajanje turističnih projektov, urejanje in vzdrževanje objektov ter izgradnjo infrastrukturnih objektov, povezanih s turizmom (npr. ureditev kolesarskih stez in peš poti).
- Postavite jasna hišna pravila
Dovolite kajenje v apartmaju? Če je tako, potem jasno določite, kje se lahko kadi in ta prostor oskrbite s pepelniki. Dovolite domače živali? Če je tako, navedite pravila in jih seznanite s parki, ki so prijazni za pse. Navedite svoje kontaktne podatke in lokalne telefonske številke za nujne primere.
10. Pomagajte gostom da izkusijo lokalno življenje
Nedavna raziskava na Airbnb je pokazala, da 91% turistov, ki potujejo preko te spletne platforme, želijo živeti kot lokalno prebivalstvo. Kako lahko vašim gostom pomagate da zaživijo kot »lokalci«?
Pričakajte jih s košaro dobrodošlice z lokalnimi izdelki, pripravite vašim gostom turistični vodnik z lokalnimi zanimivostmi, skuhajte jim lokalno jed – hrana povezuje ljudi, družite se z njimi in jim pripovedujte lokalne zgodbe.
Dovolite da spoznajo vaše sosede, prijatelje, družino, naučite jih nekaj osnovnih slovenskih besed, priporočite uporabo lokalnega transporta (avtobus), v nastanitvi naj jih pričaka lokalni časopis, v kolikor imate kakšen zanimiv hobi, jim ga predstavite (npr.: izdelava glinenih jaslic, lončarstvo, nabiranje tartufov…), naj se vaši otroci igrajo z njihovimi.
- Prijaznost in nasmeh do ušes
Za gosta je prvi vtis večni vtis. Zato ga pričakajte z nasmehom na obrazu. Zapomnite si: nasmeh vrne nasmeh in obogati tistega, ki mu je namenjen. Pri zasebnih namestitvah so pričakovanja gosta glede odnosa med gostiteljem in njim višja kot v hotelih. Vzemite si nekoliko več časa in goste sprejmite osebno. Razkažite mu vsako sobo posebej. Bodite prijazni in ustrežljivi. Ko odidejo od vas, jih pospremite in jim v slovo sezite v roko.
- Majhne in pogosto spregledane koristi košarice za dobrodošlico
Brezplačna košara dobrodošlice pripomore k izgradnji osebnega odnosa z vašimi gosti. Izbrane pozornosti (darilca) povedo, da ste vi kot sobodajalec zelo sočutni do gostov. Vaši gosti bodo vašo pozornost znali ceniti. Pri pripravi košare dobrodošlice ne pozabite na otroke in napolnite košaro tudi s kakšno malenkostjo za njih. Seveda naj bodo malenkosti letom primerno izbrane. Ne pozabite na personaliziacijo!
- Investirajte
Ne glede na to koliko boste zaslužili z oddajanjem, je potrebno del prihodkov nameniti za izboljšanje kvalitete nastanitve. Le tako boste vedno korak pred konkurenco. Začnite pri majhnih stvareh.
- Poskrbite za svojo varnost in vseh ostalih državljanov
Skupaj s turisti potujejo tudi storilci kaznivih dejanj. Sobodajalci morate po zakonu goste prijaviti na pristojno policijsko postajo v 12 urah po njihovem sprejemu oziroma odhodu. Na ta način zagotavljate višjo varnost, saj se podatki prijavljenih oseb preverijo v policijskem registru.
- Zavarujte stanovanje
Poškodbe nastanitve so možne. Namerne ali nenamerne. Airbnb vam za ta namen zagotavlja garancijo v višini 1 mio dolarjev. V praksi boste denar od Airbnb zelo težko izterjali. Predlagam, da svoje stanovanje osnovno zavarujete pri lokalni zavarovalnici. Pripravite jasen pravilnik odgovornosti v primeru namerne poškodbe nastanitve. Le tako si boste lahko povrnili celoten ali delni strošek za nastalo škodo.
Zlata pravila je pripravila Klara Korenč, svetovalka za sobodajalce, več na www.klarinsvet.si.