Compare Listings

V vodo za zdrav duh in zdravo telo

Vodni športi in aktivnosti

Poleti velikokrat pozabimo na rekreacijo, zaradi vročine. Raje se ohlajamo v vodi. A obstajajo vodni športi in aktivnosti, ki združujejo rekreacijo, zabavo, sproščanje in ohlajanje. Nekaterim bomo namenili pozornost, se z njimi spoznali, da se bomo lahko tudi preizkusili v njih.

V vodo za zdrav duh in zdravo telo

Začnimo z najbolj popularnim: plavanjem. Plavanje zajema širok spekter športnih panog, saj ima veliko različnih disciplin in tudi različne načine plavanja, ki so prilagojeni posamezni kategoriji. Poznamo tri osnovne discipline: plavanje na različne dolžine, štafeto in daljinsko plavanje, s katerim se lahko spopadajo le adrenalinski plavalci, ki imajo dovolj moči in volje, ki jih vodi vseh 10 kilometrov.

Plavanje ni vedno tekmovalno, je tudi zelo priporočljiv način rekreacije. Ta razbremeni sklepe, okrepi vse mišice, živčni sistem in pozitivno vpliva na dihalne organe. Sami pa vemo, da ponuja veliko več. Ob plavanju se lahko sprostimo, ohladimo in odmislimo ves stres. Lahko bi rekli, da je plavanje koristno za telo in dušo.

Ampak lagala bi, če bi rekla, da je samo plavanje takšen šport. Če uživamo v plavanju in nas morsko dno ne straši, temveč navdušuje, je potapljanje prava izbira rekreacije. Za potapljanje je najpomembnejša fizična pripravljenost. Če nismo dovolj pripravljeni in se spustimo preveč v globino, lahko pride do prehitre porabe kisika in lastne energije.

Pomembna je tudi primerna oprema. Najbolje nam lahko z nasveti pomaga profesionalec v prodajalni. Za začetno potapljanje potrebujemo le masko, dihalko in plavuti. Količina opreme je odvisna od resnosti potapljanja. Ko ali če se začnemo s potapljanjem ukvarjati resno, potrebujemo še obleko, pas z utežmi, jeklenko, kompenzator plovnosti, dihalni regulator in podvodno svetilko.

Brez vse opreme je potapljanje veliko bolj naravno, tudi bolj poceni, a bolj nevarno. Takšno vrsto potapljanja imenujemo potapljanje na dah ali »snorklanje«. Za takšno vrsto potapljanja so priporočljivi tečaji, ki so velikokrat razdeljeni na teoretični in praktični del.

Pri teoretičnem delu izvemo vse o pravilnem dihanju. Izdih mora biti vedno dvakrat krajši kot vdih. Preden se potopimo, moramo popolnoma izprazniti pljuča z izdihom ter nato naredimo še zadnji globoki vdih. Če ne upoštevamo določenih pravil, nam lahko kadarkoli zmanjka kisika, zato moramo poskrbeti, da se nikoli ne potapljamo sami in NE precenjujemo svojih sposobnosti.

A malce adrenalina nikoli ne škodi.

Pri surfanju adrenalina zagotovo ne primanjkuje. Za surfanje na valovih nujno potrebujemo samo dve stvari: desko in znanje. Deske delimo na več vrst: potopljive, nepotopljive, regatne nepotopljive in potovalne. Poleg deske lahko po lastni želji dodamo še jambor, jadra ali prečke. Za kontroliranje jader je potreben tudi lok (dve sklenjeni palici).Tako, opremo imamo, »samo« še znanje nam manjka.

Znanje začnemo pridobivati na suhem. Jadro primemo z desno roko, z levo pa ga vlečemo k sebi. Kasneje popustimo jadro. Prvič gremo z desko v vodo, ko je voda mirna. Nanjo se poskušamo postaviti in pridobiti ravnotežje. Ko smo pripravljeni, se lahko soočimo z vetrovi. A nikdar ne smemo pozabiti: pri nobenem športu ni dobro hiteti, vse mora potekati lepo in počasi, korak za korakom. Ko smo enkrat med valovi, bodimo pazljivi na vzravnano držo in usmerjenost, veter vedno piha v hrbet. Da lahko jadro zajame veter, ga nagnemo naprej. In nato smo prepuščani usodi ter našim naravnim sposobnostim.

Enako velja pri smučanju na vodi, le da je nekoliko lažje za določene posameznike. Spada med ekstremne športe, tako da je pohvalno, če nam je že kdaj uspelo stopiti na smuči. Za smučanje potrebujemo športni rešilni jopič in par smuči, na katerih sta čevlja. Čevlji so prilagodljivi, zato ni skrbi za napačen nakup. Potrebujemo tudi lasten ali sposojen motorni čoln in osebo, ki ga zna upravljati.

Na čoln je privezana vrvica, ki se zaključi s plastičnim trikotnikom, ki se ga se smučar oprijema. Ko poženemo motor, smuči povleče na morsko gladino. Po nekaj prevoženih metrih se začnejo zavoji, pri katerih je pomembno, da ohranjamo ravnotežje. Začetniki delajo le manjše zavoje v smeri čolna, profesionalci pa že delajo večje zavoje in tudi skoke.

Iz smučanja se je razvilo deskanje na vodi s pomočjo motornega čolna, s tujko wakeboard. Sistem je enak, le smuči je zamenjala deska. V Sloveniji sta deskanje in smučanje le rekreacija, kljub temu da obstajata evropsko in svetovno prvenstvo v takšni kategoriji.

Obstaja tudi druga vrsta smuči, ki jo lahko preizkusimo v vodi, JET SKI. Ta vrsta športa je bolj znana kot vodni skuter, malo manj pa kot jet smuči. Takšna motorna naprava ni namenjena le rekreaciji in sproščanju adrenalina, temveč tudi zabavi. Čeprav jet ski lahko hitro obvladamo je potrebnih nekaj vaj in upoštevanja stranskih dejavnikov, kot so ljudje v vodi.

Na kupljen ali sposojen jet ski se udobno namestimo in s stiskom ročic za krmilom poženemo vodni skuter ter uravnavamo hitrost. Hitrost stopnjujemo sproti, da preprečimo padec. Zavoje delamo majhne, in sicer s počasnim obračanjem ročke. A najpomembneje, kar moramo vedeti, je, da jet ski nima zavor, zato moramo obvladati ustavljanje. Prvo pravilo je, da upočasnimo hitrost z rahljanjem ročic, nato bo mehanizem ustvaril trenje med dnom jet ski naprave in telesno težo. Za lastno varnost dodatno poskrbimo z zaščitnim jopičem. Tako bomo varni in na jet ski napravi se bomo lahko zabavali več ur. Lahko nam uspe in z vožnjo vodnih skuterjev se lahko pričnemo ukvarjati profesionalno. Slovenija je že dvakrat osvojila srebrno medaljo na svetovnem prvenstvu.

Zdaj pa k športu, ki je nekoliko bolj naravni, saj ne potrebuje moči motorja, temveč moči lastnih rok.

Govorim o kajaku in kanuju. Izvajata se lahko na dveh vrstah voda, na mirnih in na divjih. Uporabljata se dve vrsti čolnov kajak in kanu, kar nam pove že ime.  Razlikujeta se predvsem po disciplinah, a oba tekmujeta pod enakimi pogoji.  Na mirnih vodah se tekmuje na različne dolžine. Tudi število veslačev je odvisno, lahko se tekmuje v enojcih, dvojcih ali četverci.

V dvojcih in četvercih je predvsem pomembno sodelovanje in usklajenost. Brez sodelovanja in usklajenosti ne gre tudi pri jadranju. Športno jadranje je vodni šport, pri katerem ne potrebujemo le telesne pripravljenosti in znanja o samem športu. Pri jadranju moramo upoštevati vreme in prepoznavati morske tokove. Tudi pri jadranju je zajetih veliko disciplin, ki se med seboj razlikujejo, in sicer tudi po velikosti jadrnic. Poznamo manjše, samo 3-metrske in ogromne 200-metrske.

Veliko jadralcev poudarja, da se z nekaj volje lahko tudi sami odločimo za jadranje. Potrebujemo izkušenega jadralca, saj smo že razčistili, da se na takšne pustolovščine nikoli ne odpravljamo sami. Potrebujemo še nekaj preproste opreme, nepremočljivo obleko, škornje, rokavice ter sončna očala, pa smo na »konju«.

Naslednji šport: skoki v vodo, pri katerih moramo pristati v vodi in ne na konju. Temelj skoka v vodo je gimnastika, ki se je in se še razvija. Za popoln skok potrebujemo primerno odskočno desko ali stolp, ob morju pa je dovolj tudi večja skala. Takšne »skakalnice« najdemo v večini term. Skoki nam lahko prinesejo popoln užitek, če si upamo malo tvegati. Pri tem je mišljeno to, da ne odnehamo po prvem pristanku na zadnjico, hrbet, trebuh ali kakršno koli drugo občutljivo mesto. Prijatelje lahko osupnemo s trdnim delom in, no, drznostjo. Če ne drugega, pa se bodo naši opazovalci vsaj pošteno nasmejali ob naši nerodnosti.

Pri tem nimam pravega nasveta, saj sama spadam med tiste, ki smo bolj nerodni. Lahko pa povem načine, kako se lotiti nekaterih skokov. Prvič, skok se začne z zaletom ali z mesta, pri tem lahko stojimo na nogah ali rokah (sama, kot začetnica, bi raja začela na nogah). Ko se enkrat odrinemo, lahko skok naredimo v različnih položajih: iztegnjenem, skrčenem, sklonjenem. Pri tem lahko imamo glavo obrnjeno gor ali dol, kakor nam srce poželi.

Moje srce bi želelo s skokom opraviti čim hitreje, nato pa uživati v vodi, si podajati žogo in zadevati gole.

Če povzamemo, moje srce bi želelo igrati vaterpolo. Vaterpolo vsebuje ves paket: moštveno sodelovanje, igra v vodi in igra z žogo. V eni ekipi je sedem igralcev. Koncept je preprost, vsaka ekipa poskuša zadeti v nasprotnikov gol, ki ga brani vratar, zmaga ekipa z več zadetki. Celotna tekma traja štirikrat po osem minut, kar pomeni, da so vmes trije odmori za vse tiste, ki jih vaterpolo sploh ne zanima, a so prišli pokazat podporo, za igralce seveda.

Izven preprostega koncepta igre je še veliko drugih pravil, ki odločajo o tem, kako se bo tekma razvijala. Pred začetkom vsake četrtine izbran igralec plava proti sredini bazena, kjer je postavljena žoga. Prvi, ki do žoge prispe, začne z napadom. Če igramo vaterpolo samo s prijatelji, lahko pravila igre vedno prilagodimo, a tako še zdaleč ne velja na pomembnih tekmah. Ali ste vedeli? Vaterpolo in nogomet sta prva ekipna športa, ki sta se pojavila na olimpijskih igrah.

Zdaj pa konec zabave. Po zabavnih aktivnostih, ki jih izvajamo v vodi, nam naslednji dan zmanjka energije, zato lahko ta dan izkoristimo za lažjo vodno rekreacijo in sproščanje. S »supanjem« ali vodno aerobiko!

Supanje postaje vedno bolj popularno v zadnjih letih. Je šport pri katerem stojiš na SUP deski in veslaš.  Supanje je primerno za sprostitev in zabavo, saj je preprosto, zelo hitro lahko obvladamo ravnotežje in se takoj zaljubimo v veslanje. Najbolje pa je, ker je hitro dostopno prav vsem. Prav zaradi popularnosti se je na veliko plažah razvila izposoja SUP desk in privabila veliko turistov. Popolno je, ker ni namenjeno le rekreaciji v morju, ampak tudi v sladkih vodah.

Ob veslanju spoznamo, da je supanje odlična rekreacija, ki okrepi celotno telo. Samo stanje in ohranjanje ravnotežja krepi trebušne mišice, veslanje, pa seveda, krepi roke in nam daje moč. Brez, da bi se sploh zavedali se rekreiramo ob sproščanju.

Pri vodni aerobiki počnemo enako. Krepimo celotno telo, od mišic in telesne drže do izboljšanja ravnotežja. Do rezultatov pridemo hitreje kot na suhem. V vseh wellnesih imajo trenerja, ki nam bo pomagal do bolj zdravega telesa.

Najbolje pri vodni aerobiki je, da ne potrebujemo težkih uteži in drugih telovadnih pripomočkov. Le mi in naše telo, se gibljemo za ohranjanje zdravega telesa. Vodna aerobika je priporočljiva za ljudi vseh starosti, še posebej pa pomaga malčkom, ki se še učijo prvih gibov in starejšim. Starejšim pomaga pri njihovih sklepih saj vadba v vodi pozitivno vpliva na njih brez prevelike obremenitve.

Sami razmislimo, kar je za nas najboljše adrenalin in nevarnost ali zabava in sproščanje. Vsega se lotimo po svojih najboljših sposobnostih in si zagotovimo še dolgo in zdravo življenje.

fotografije: www.extreme-monkey.com, info@extreme-monkey.com.

Sorodni članki

Vodič po snemalnih lokacijah

Igra prestolov na Hrvaškem

Snemalne lokacije na Hrvaškem za HBO-jevo hit serijo Igro prestolov se ponašajo s številnimi spektakularnimi znamenitostmi v domišljijskih kontinentih Zahodnjega in Vzhodnjega; stoletja stara mesta, visoke gore, reke in morja - da jih omenimo le nekaj. Toda, ali ste se kdaj vprašali, kje so bili ti posnetki v resnici narejeni?

Igra prestolov na Hrvaškem

Snemalne lokacije na Hrvaškem za HBO-jevo hit serijo Igro prestolov se ponašajo s številnimi spektakularnimi znamenitostmi v domišljijskih kontinentih Zahodnjega in Vzhodnjega; stoletja stara...

Preberi več
Talasoterapija je zdravilna

Zdravnica morja – talasoterapija

Poletje. Sonce in morje. Jaz stojim sredi majhnega zaliva. Valovi me nežno božajo. Morska voda me razvaja. Pa me tudi zdravi? Strokovnjaki za wellnes in zdravje, še posebej pa tisti za talasoterapijo, temu samo pritrjujejo. In opozarjajo tudi na številne, druge blagohotne prednosti morja.

Zdravnica morja –...

Poletje. Sonce in morje. Jaz stojim sredi majhnega zaliva. Valovi me nežno božajo. Morska voda me razvaja. Pa me tudi zdravi? Strokovnjaki za wellnes in zdravje, še posebej pa tisti za...

Preberi več