Compare Listings

Croatia, Full of Life ali I feel sLOVEnia

Turistični slogani

Kateri slogan iz naslova je lepši? Slogan je lahko ključno orodje komuniciranja podjetja s kupcem oz. države s turistom. Slogan je lahko kokoš, ki nese zlata jajca, lahko pa je tudi uničevalec naših želja.

Croatia, Full of Life ali I feel sLOVEnia

Dandanes že več kot milijarda ljudi vsako leto potuje po svetu. In rast turistov je vse večja in večja, baje naj bi bilo okrog leta 2030 že skorajda 2 milijardi ljudi, ki se bodo »šli turiste« in bodo potovali izven meja svoje matične domovine. Okrog 10 odstotkov turistična industrija prispeva v svetovni BDP. In če vemo, da vsaki deseti prebivalec naše ljube modro-zelene Zemlje neposredno ali posredno dela v turizmu, nas nikakor ne sme čuditi, da bi vsaka vasica, vsak kraj, vsako mesto, vsaka pokrajina, vsaka država rada zelo ugriznila v ta sladak kolač denarja, ki ga popotniki nosimo s seboj po žepih.

In prav zato se prav vsi borimo, da bi pritegnili k sebi čim več turistov. Eno izmed teh »magnetnih orodij« pa je tudi turistični slogan. Danes se bomo posvetili predvsem tistim, ki jih ustvarijo države oziroma ponavadi za njih krovne turistične organizacije. Za začetek pa najprej sploh povejmo, kaj je to slogan? Slovar slovenskega knjižnega jezika (SSKJ) nam bo kratko in jedrnato povedal, da je slogan »kratko izražena programska misel«.

Slogan je eden izmed najpomembnejših gradnikov ustvarjanja blagovne znamke posameznega podjetja ali države v našem primeru. Vsekakor se priporoča, da je slogan dovolj kratek in jedrnat, pa tudi zanimiv, da si ga takoj (ali čim prej) zapomnimo. Seveda mora slogan s seboj nositi tudi sporočilnost, s katero se lahko poistovetimo. Na spletni strani www.uporabnopisanje.si so kot primere dobre prakse izpostavili naslednje primere:

Nekaj slovenskih odmevnih sloganov:
Dobro zame
Ujemi svet
Najboljši sosed
Kupujem tam, kjer nekaj veljam
V sodelovanju z naravo

Tuji slogani, ki so obnoreli svet:
Apple. Think different.
Always Coca Cola.
I’m loving it
Just do it.
What happens in Vegas, stays in Vegas.
Life. Powered by Edison

Zanimiv je tudi tale video: https://www.youtube.com/watch?v=dxPg4erGVs0.

Treba se je zavedati, da je v marketingu slogan lahko ključno sredstvo komuniciranja podjetja (države) s potencialnim kupcem (obiskovalcem, turistom). Po drugi strani pa se moramo zavedati, da lahko slab slogan naredi več škode kot koristi, zato je potrebno zagotoviti pravo sporočilo. Če nam je uspelo v sloganu izpostaviti določeno pomembno dejstvo, ga bomo »vcepili« tudi v podzavest ljudi. Besede kot so najboljši, dobro, uživati ipd. vzbujajo pozitivne asociacije in zato se ne smemo čuditi, če so jih intenzivno uporabile države za svojo turistično prepoznavnost, boljšo obiskanost.

Da si bomo to mini zgodbo o sloganu lažje predstavljali, bomo sedaj objavili seznam sloganov, ki smo jih našli na spletu (seveda opozarjamo, da ta seznam ni osvežen, da sedaj države morebiti uporabljajo že kakšnega drugega). Nekatere slike najdete tudi na samem zemljevidu (klikni, da sliko povečaš), nekatere države pa se – začuda – ustvarjanja sloganov sploh niso lotile (mogoče so ohranile le svoje stilizirane logotipe, glej tudi https://www.youtube.com/watch?v=_X7-tiEUnzQ).

EUROPE

  • Albania – A new Mediterranean love
  • Andorra – the Pyrenean country
  • Austria – Arrive and revive
  • Belarus – Hospitality beyond borders
  • South of Belgium (Brussels and Wallonia) – Latin Europe in a nutshell
  • Bulgaria – Unique in its diversity
  • Croatia – the Mediterranean as it once was
  • Cyprus in your heartNorth Cyprus – Timeless beauty – Better than words
  • Czech Republic – stunningly different
  • Visit Finland (I wish I was in Finland)
  • Georgia – for the best moments of your life
  • Germany – The travel destination
  • Visit Gibraltar
  • Gozo – Truly Mediterranean
  • Add some orange (Holland)
  • Go to Hungary
  • Visit Iceland
  • Jump into ireland
  • Latvia – Best enjoyed slowly
  • Lithuania – See it! Feel it! Love it!
  • Luxembourg – Discover the unexpected
  • Malta – Truly Mediterranean
  • Monte Negro – Wild Beauty
  • Visit Norway
  • Poland – Move your imagination – Come and find your story
  • Portugal – Europe’s West Coast
  • Romania – explore the Carpathian garden
  • Pure Russia
  • My Russia – reveal your own Russia
  • Scotland welcomes the world
  • Slovakia – Little big country
  • I feel SLOVEnia
  • Espana – I need Spain
  • Vist Sweden
  • Get natural.
  • Turkey Unlimited
  • Ukraine, yours to discover


AFRICA

  • Cameroon is back
  • Egypt – where it all begins
  • Ethiopia – the cradle of humankind
  • The Gambia – the smiling coast of Africa
  • Magical Kenya
  • Malawi – the warm heart of Africa
  • Mauritius – It’s a pleasure
  • Morocco – the country that travels within you
  • Nigeria – tourism is life
  • The Seychelles Islands – another world
  • South Africa – Inspiring new ways
  • Sierra Leone… the freedom to explore
  • The Kingdom of Swaziland – a royal experience
  • Tanzania – the land of Kilimanjaro, Zanzibar and the Serengeti
  • Tunisia – there’s more to celebrate
  • Uganda – pearl of Africa
  • Zambia – let’s explore
  • Zimbabwe – A world of wonders

MIDDLE EAST

  • Abu Dhabi –And you think you’ve done it all?
  • Abu Dhabi – Travellers welcome
  • Definitely Dubai
  • [Oman – Beauty has an address]
  • Qatar – where dreams come to life

INDIA/SOUTH ASIA


ASIA

  • Cambodia – kingdom of wonder
  • China Tourism
  • Hong Kong –Asia’s World City (city!)
  • Wonderful Indonesia
  • Japan – endless discovery
  • Kazakhstan – the land of wonders
  • Kyrgyzstan – oasis on the Great Silk Road
  • Korea – be inspired
  • Malaysia – truly Asia
  • Discover Mongolia
  • It’s more fun in the Philippines
  • Taiwan – the heart of Asia
  • Amazing Thailand – always amazes you
  • Vietnam – timeless charm

AUSTRALASIA/OCEANIA

  • There’s NOTHING like Australia
  • Fiji Me
  • 100% pure New Zealand


AMERICAS

  • Antigua and Barbuda – The beach is just the beginning…
  • Argentina beats to your rhythm
  • Bermuda – so much more
  • Bolivia awaits you
  • Brasil – sensational!
  • Canada – keep exploring
  • Colombia – the only risk is wanting to stay
  • CoColumbia
  • Costa Rica – no artificial ingredients
  • Autentica Cuba
  • Dominica – the nature island
  • Dominican Republic has it all
  • Ecuador – love life
  • Guyana – experience, explore & enjoy
  • Honduras – todo esta aqui
  • Nicaragua – Unica. Original!
  • Paraguay – You have to feel it!
  • Peru – Empire of Hidden Treasures
  • Puerto Rico does it better
  • Trinidad & Tobago – the true Caribbean
  • Uruguay natural
  • Venezuela is your destination!

Kakor ste verjetno hitro opazili, tudi pri Hrvaški ni naveden najnovejši slogan. Se spomnite s kakšnimi slogani so se poigravali naši južni sosedi v svoji novejši zgodovini, po osamosvojitvi? Hrvaška glavna turistična organizacija turiste sedaj privablja s sloganom “Croatia Full of Life” (oz. po slovensko – Hrvaška, polna življenja). To reklamno sporočilo je zamenjalo slogan Mediteran, kakršen je včasih bil, ki je turiste privabljal od leta 2001, v 90-ih letih pa so Hrvaško oglaševali kot Majhno država za velik dopust.
Kaj pa Slovenija, se spomnite naših sloganov? Kateri vam je bil najljubši, najbolj pri srcu?
Naštejmo jih po vrsti:
»Slovenija, moja dežela« je slogan velike oglaševalske akcije, ki je nastala v osemdesetih letih prejšnjega stoletja. Za to čustveno besedno zvezo sta stala Jernej Repovž in Zdravko Duša. Wikipedija razloži, da je bila reklamna akcija sprva zasnovana izključno za promocijo slovenskega turizma, a je slogan skupaj z »likovnim » lipovim listom avtorja Zdravka Papiča, kot simbolom slovenstva,  sprožila nepričakovan širši čustven odziv Slovencev in težnjo po samostojni Sloveniji.
Leta 1985 oz. 1986 sta nastala še dva slogana in sicer: Na sončni strani Alp in Turizem smo ljudje.
Šopek pisanih rožic iz leta 1995 je spremljal slogan »The green piece of Europe » oz. »zeleni košček Evrope.
I feel sLOVEnia” – “Čutim Slovenijo” oziroma “čutim ljubezen” je slogan iz leta 2007. Ta slogan si je marsikje po svetu zaslužil pohvalo, ker kaže “na določen humor”, ki ga premoremo v naši državi.

Objavljeno

Sorodni članki

Za dobro jutro, lep dan

Hrvaška glasba v naših srcih

Hrvaško glasbo radi poslušamo. Hrvaška glasba je zelo cenjena tudi v Sloveniji. Zato smo se vriskajoč podali na brezpotja svetovnega spleta in iz njega potegnili obstoječe sezname najbolj oboževanih hrvaških pesmi.

Hrvaška glasba v naših srcih

Hrvaško glasbo radi poslušamo. Hrvaška glasba je zelo cenjena tudi v Sloveniji. Zato smo se vriskajoč podali na brezpotja svetovnega spleta in iz njega potegnili obstoječe sezname najbolj...

Preberi več
Ljudi je vse manj!

Ali lahko hrvaški turizem traja 365 dni v letu?

Za portal hrturizam.hr piše Miki Bratanić, mi pa hvaležno prevajamo: »Po mojem nestrokovnem mnenju bi morali zastaviti ustreznejše vprašanje: Zakaj v celotni Hrvaški turizem ne more trajati 365 dni v letu?«

Ali lahko hrvaški turizem traja 365...

Za portal hrturizam.hr piše Miki Bratanić, mi pa hvaležno prevajamo: »Po mojem nestrokovnem mnenju bi morali zastaviti ustreznejše vprašanje: Zakaj v celotni Hrvaški turizem ne more trajati...

Preberi več
Turizmofobija na Hrvaškem

Turizmofobija

V tekstu Nedo Pinezić razloži takole: »Četudi pa delo v turizmu je, so plače, ob ogromno nadurah in v težkih pogojih, nizke. Slabi vplivi turizma na življenje lokalnega prebivalstva se kopičijo že leta in desetletja in ko enkrat prestopijo mejo potrpežljivosti, se pojavi turizmofobija“.

Turizmofobija

V tekstu Nedo Pinezić razloži takole: »Četudi pa delo v turizmu je, so plače, ob ogromno nadurah in v težkih pogojih, nizke. Slabi vplivi turizma na življenje lokalnega prebivalstva se...

Preberi več