Compare Listings

Kritična turizmoteka

O hrvaškem turizmu- misli in pogledi

Izkušeni hrvaški novinar Đuro Tomljenović iz spletnega portala www.turizmoteka.hr iskreno o poteh in stranpoteh hrvaškega turizma. Tokrat na kratko in jedrnato o kapitalu ter interesih in željah lokalnega prebivalstva.

O hrvaškem turizmu- misli in pogledi

V preteklih dveh letih smo dosegali rekordne turistične številke, ki so nam, ob vsej radosti, prinesle tudi skrbi. Najbolj iskane destinacije na svetu, od nedavnega tudi pri nas, pričenjajo razmišljati o obvladovanju in zmanjševanju števila turistov v njihovem mestu.

Išče se prava mera pri uskladitvi nesorazmernih vladinih želja, da preko turizma poveča prihodke, oz. BDP, in želje gostiteljev, da s turizmom zaslužijo, da pa tudi živijo svoj vsakdan v skladu z željami in navadami.

Zadovoljevanje masovne potrebe po dopustu bo v prihodnosti naletelo na čvrsto postavljeno mejo: obseg prostih mest je omejen. Tako se srečamo z osnovnim problemom današnje turistične politike. Kako rešiti objekt turističnega povpraševanja, oz. pokrajino pa tudi mesta, pred poplavami turistov in uničenjem, hkrati pa ustreči vse večjemu povpraševanju?

Janez Pavel II je rekel: „Turizem je nastal zaradi človeka in ne človek zaradi turizma.“

Đuro Tomljenović

Današnja izkušnja nam kaže, da gospodarstvo na nekaterih področjih (enako kot v turizmu) ne služi več življenjskemu okolju, kakor bi naj, temveč da ekonomske zakonitosti vse bolj in bolj kolonizirajo življenjsko okolje. Bistvo vsakega razvoja bo moral biti razvoj človeka, ne pa stvari!

Zato menim, da moramo zahtevati, da turistična politika v prvi vrsti skrbi za ljudi, ki živijo ob našem morju, o njihovem ostanku, o vrnitvi in zaposlovanju mladih, ne pa da je usmerjena na politiko rasti in zahtev turistične industrije, oz. investitorjev, naj bodo to velike korporacije ali posamezniki, tudi lokalni.

Prav tako bi bilo napačno zaključiti, da mora turizem postati naša strateška orientacija dolgoročnega razvoja. Podrobne analize so pokazale, da se niti ena država ni razvila z vlaganjem najprej v turizem, temveč prav nasprotno: bolj kot je bilo gospodarstvo razvito, tem bolj se je razvijal tudi ekonomski potencial turizma.

Gospa Merkel je pred kakim mesecem izjavila: “Tržišče ne more rešiti vsega”. Nemčija je ustanovila investicijski fond, da bi se zaščitila pred tujimi prevzemi. Mi pa že 30 let poslušamo: Tržišče je vse – država nič! Privatizacija za vsako ceno!

Mislim, da bi se morali tudi mi zoperstaviti današnji težnji po absolutizaciji kapitala in interesa kapitala. Delo ter interes in želje lokalnega prebivalstva, pa tudi vse države, imajo prednost pred interesom kapitala.

Turistični portal www.pag.si se zahvaljuje avtorju Đuro Tomljenoviću iz www.turizmoteka.hr za dovoljenje, da tekst objavimo v slovenščini.

Sorodni članki

Dalmatinske TOP besede

Dalmacija je regija sonca, čistega morja, čudovite narave, prijaznih ljudi, prisrčne govorice in – posledično - mnogih zanimivih besed. Zato smo »pravo Dalmatinko« (rojena v Splitu) prosili za izbor enaindvajsetih najbolj uporabnih in – predvsem - zanimivih besed v Dalmaciji.

Nadaljujte z branjem

Trajekt + trajekta + trajekti = Jadrolinija

Jadrolinija, življenjska sila hrvaškega dela jadranske obale, ima nenadomestljivo vlogo v življenju prebivalcev otokov in obalnih mest, v povezavi s celino ter razvoju gospodarstva in turizma. Poleg pomembnega položaja v življenju domačinov Jadrolinija obiskovalcem z vsega sveta odpira pot do lepot jadranske obale in tako aktivno sodeluje pri oblikovanju hrvaške turistične ponudbe.

Nadaljujte z branjem

Jadran, hrvaški diamant

Jadran oziroma Jadransko morje, predvsem »hrvaški del Jadrana«, je v našem tokratnem fokusu. Verjetno v Sloveniji ni odraslega človeka, ki še ni slišal za Jadran in čarobno Jadransko morje; velika večina od nas je na Jadranu preživela številne nepozabne počitnice, dopustniške dni. Odpravimo se torej na modri Jadran.

Nadaljujte z branjem

Povej svoje mnenje

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.