Compare Listings

Via Adriatica, hrvaška obmorska planinska pot

Med oblaki in morjem

Via Adriatica je z več kot 1.000 kilometri dolžine izredno zahtevna turistično-planinska pot na Hrvaškem, kot prvi pa jo v enem kosu prehodil pustolovski slovenski par. Želite popolno dogodivščino? Pripravite se na sprehod, ki bo dolg vsaj nekaj milijonov korakov.

Via Adriatica, hrvaška obmorska planinska pot

Via Adriatica Trail se začenja na istrskem polotoku Kamenjak, končuje pa se na polotoku Prevlaka pri Konavlih, na najjužnejši kopenski točki Hrvaške.

Če hočete premagati to »long distance« peš progo morate imeti »močne noge« in prehoditi ogromnih 1.070 kilometrov, premagati pa morate tudi zastrašujočih 41.000 metrov višinske razlike. Ta zares zelo, zelo dolg pohod vas bo vodil čez 14 planin, skozi 3 hrvaške narodne parke, skozi 3 naravne parke, skozi šest značilnih pokrajin, skozi cel niz prekrasnih naravnih znamenitosti … Marsikatero hrvaško naravno in kulturno dediščino boste dobesedno »prehodili«.

Redki bodo ljudje, ki se bodo Via Adriatice lotili kar v enem kosu, od začetka pa vse do konca. Pa vendar se bodo našli, tudi v Sloveniji. Še več, Slovenci se lahko pohvalimo, da sta to izredno zahtevno pot kot prva, izredno hitro, v 44-ih dneh, premagala prav naša rojaka, vsestranska športnica, motivatorka Pija Peršič in gorski tekač Andrej Martinčić.

Izpostaviti pa je treba, da Via Adriatice ni potrebno premagati v enem kosu, ampak lahko to pot (podobno kot Slovensko planinsko pot) premagate v različnih časovnih obdobjih, po etapah. Takrat pa Via Adriatica postane »dobrohotna do skorajda vsakega povprečno pripravljenega hribolazca«, postane pustolovska uživancija tako za mene kot tebe.

Via Adriatica se dotika devetih rek in dveh jezer, dolga pohodna proga pa preči vse hrvaške priobalne planine in planinske masive: Učko, Risnjak, Velebit, Dinaro, Svilajo, Kozjak, Poljičko Planino, Omiško Dinaro, Biokovo, Pelješac, Srđ, Sniježnico … Vsekakor pa vsak hraber »popotnik«, ki se bo lotil premagovanja te zahtevne poti lahko računa na izredno lepe razglede (na 70 odstotkih proge je mogoče videti morje in otoke, zato tudi takšno ime poti).

Motor tega projekta Via Adriatica je »neustavljiv« Srećko Vukov. On je tudi tisti, ki je sanjal in dosanjal idejo o mogočni Via Adriatici. Da bi bila pohodniška Via Adriatica »dostopna čim širšemu krogu aktivnih ljudi«, mu ob strani stoji tudi društvo AktivNatura. Hribolazniškemu turističnemu produktu, ki naj bi ime Hrvaške ponesel po celem svetu, pomoč zagnano nudijo predvsem lokalna planinska društva, izdatno podporo pa mu izkazuje tudi hrvaška gorska reševalna služba.

Poglejmo, kaj je Srećko Vukov, povedal o »svoji« Via Adriatici:
– Tisoč kilometrov divjine smo spremenili v planinsko stezo. Morda tudi zato, da bi Via Adriatica nekoč postala turistična znamka takšne veljave, kot sta sedaj npr. Dubrovnik ali Plitvička jezera. Denar in slava me ne zanimata, toda želim si, da Via Adriatica raste, da vidim, kako ljudje po njej hodijo in kako smo vsi ponosni na to »športno, pohodniško lepotico«.

– Za hojo po tej planinski poti ne potrebujete nikakršnih »alpinističnih« izkušenj. Pot je normalno, torej dokaj lahko prehodna, enostavna za vsakega pravega in rednega zaljubljenca v planine. Seveda pa moram izpostaviti, da se mora vsak udeleženec Via Adriatice na vsako »posamezno dnevno turo« odpraviti fizično in psihično ustrezno pripravljen in se obnašati do narave zelo odgovorno ter spoštljivo.

– 1.000 in nekaj kilometrov. Ni poudarek na tej »ogromni kilometraži«, ampak v tem, da človek spet potuje na en star, klasičen način, z nogami. In da hodi po pokrajini ter uživa v raznolikosti in lepoti narave.

– S trasiranjem proge smo začeli že v letu  2016. Sedaj je že popolnoma trasirana, izdatno snemamo foto in video materiale, naredili smo GPS sled (ki pa še ni v celoti končana, ko bo,  bomo naredili tudi aplikacijo za telefone). Vse to v upanju, da bomo po vzoru na Via Dinarico, ki teče vse od Slovenije pa celo do Albanije, naredili atraktivno in dolgo planinsko pot, ki pa bo v celoti tekla samo po hrvaškem ozemlju.

– Via Adriatico lahko prehodimo v enem kosu, povprečno v kakšnih šestih do osmih tednih. Toda Via Adriatica je namenjena tudi oz. predvsem dokaj neizkušenim planincem, ki se bodo odpravili le na izlet, ki bo trajal mogoče le dan ali dva mogoče teden dni. Tudi otroke lahko brez zadržkov vzamemo na izlet, saj večinoma, kar 70 odstotkov Via Adriatice, zlahka prehodimo z otroci. Le posamezni odseki Biokova in Velebita nikakor niso primerni za naše najmlajše planince.

– Našo Via Adriatico bi radi postavili ob bok naslednjim legendarnim »trailom«: Santiago de Campostela,  Via Alpina, Pacific Crest Trail, Appalachian Trail … Zakaj? Ker imamo priložnost, kajti naša steza je moderna, vendar »zlita s tradicijo«. Ona je kombinacija že označenih planinskih poti, obstoječih neoznačenih potk, gozdnih poti in makadamov. Mi predvsem povezujemo že znane poti, vendar tudi tako, da prečimo divjino, zato, da lahko hodimo skozi najlepše kraje, z odličnimi pogledi na morje.

– Seveda je naša Via Adriatica kondicijsko mnogo zahtevnejša kot npr. »božanska« Santiago de Campostela, toda naravne lepote našega priobalja so mnogo večji izziv in nagrada za to adrenalinsko avanturo. In če malo podrobneje pogledamo še npr. Pacific Crest Trail, takoj opazimo, da obstajajo področja, na katerih imamo do »civilizacije« kar nekaj dni, naša Via Adriatica pa teče »blizu ljudi«, saj smo do prvih poseljenih hiš oddaljeni le nekaj ur hoda. In to kljub temu, da hodimo po divjini, v kateri živijo npr. volkovi, medvedi, risi, divje svinje, modrasi, konji, divje koze ….

– Na ogled sta že naša facebook in spletna stran, www.viaadriatica.org. Čakajo nas še izdelovanje zemljevidov različnih formatov, izgradnjo aplikacije za telefone smo že omenili, velik zalogaj pa nam bo gradnja in renoviranje potrebne infrastrukture na sami stezi (prenočišča, kampi, planinski domovi, bivaki, zaklonišča). Ob tem ne smemo pozabiti na ustrezno prehranjevanje na poti. Ponudba hrane in pijače, tam, kjer so ljudje, je več-ali-manj že utečena, pomagati pa si bomo morali tudi s »klasičnimi obroki iz nahrbtnika«. Povezati moramo tudi lokalno skupnost z Via Adriatico, prepričati turistične skupnosti, da aktivno sodelujejo z nami … Srečo imamo, da nam toliko ljudi »prihaja naproti«, da nam hočejo pomagati, sodelovati. Vsekakor pa nas čaka še ogromno dela, vendar se ga zelo veselimo. Ker verjamemo v projekt.

Tudi mi, na turističnem portalu www.pag.si, verjamemo v projekt, verjamemo v Via Adriatico. Verjamemo v Via Adriatica Trail. Ker za Via Adriatico stojijo ljudje, ki vedo, da si ljudje zmeraj bolj želimo aktivnega turizma, da si ne želimo le lenobnega spanja na plažah. Ampak si želimo tudi sanjskih sprehodov med oblaki … z vonjem po morju.

Za fotografije se zahvaljujemo Srećku Vukovu in društvu AktivNatura.

Sledi še prva, miks, mini fotogalerija, celotne Via Adriatice (od severa proti jugu), bomo pa v prihodnje zagotovo objavili še več tekstov in fotogalerij o sami Via Adriatici. Uživajte.


Sorodni članki

Izvir Krke, kraški biser

Verjetno ste nepozabno reko Krko s svojimi največjimi »naravnimi čudesi« že spoznali v spodnjem toku, ko ste obiskali čudoviti Narodni park Krka (ob Skradinu, blizu Šibenika). Če vas pot vodi v ali skozi Knin, se vam pa zagotovo splača pogledati tudi sam izvir reke Krke.

Izvir Krke, kraški biser

Verjetno ste nepozabno reko Krko s svojimi največjimi »naravnimi čudesi« že spoznali v spodnjem toku, ko ste obiskali čudoviti Narodni park Krka (ob Skradinu, blizu Šibenika). Če vas pot vodi...

Preberi več
Lepa je kninska trdnjava

Kninska trdnjava, hrvaški nacionalni ponos

Kninska trdnjava je ena izmed najstarejših trdnjav v Evropi, začetek gradnje sega v srednji vek. Kninska trdnjava je impozanten vojaški objekt, saj je druga največja ohranjena fortifikacija v Evropi. Trdnjava je, seveda, tudi najbolj prepoznaven simbol mesta Knin in tudi zelo pomemben hrvaški spomenik.

Kninska trdnjava, hrvaški nacionalni...

Kninska trdnjava je ena izmed najstarejših trdnjav v Evropi, začetek gradnje sega v srednji vek. Kninska trdnjava je impozanten vojaški objekt, saj je druga največja ohranjena fortifikacija v...

Preberi več