Compare Listings

Parfum, obleka in ogrinjalo

Avtentičnost, zgodba in kvaliteta

Odlična turistična zgodba prihaja z otoka Mljeta. Začelo se je s parfumom Nimfa Calypso, nadaljuje pa se z obleko in ogrinjalom. Legenda o Calypso in Odiseju z Mljeta je postala tudi navdih za prvi trajnostno oblikovan hrvaški spominek. Mihaela Marković in Tamara Luković sta skrivnostno Nimfo oblekli v poetično pletena oblačila.

Parfum, obleka in ogrinjalo

Atlantova hči Calypso, katere ime pomeni “tista, ki prikriva” je bila poganska morska boginja, ki je v vojni stopila na stran Titanov. Poleg tega, da je bila neverjetno lepa, je do potankosti obvladala glasbila. Calypso je lahko nadzorovala morske tokove in vetrove. Ko so bogovi zmagali, so jo kaznovali in prekleli z večnim bivanjem na otoku Ogygiji, današnjem Mljetu. Ob tem je usoda poskrbela, da bo še stoletja na otok naplavljalo velike junake, heroje smrtnike, med njimi tudi Odiseja, lepa nimfa pa se bo v njih zaljubljala. Tako pripoveduje zgodba, oziroma legenda.

Vsak dan dobivam po pošti razne turistične zgodbe in prav lepo je videti, kako se vsemu in vsem navkljub razvijajo odlične turistične zgodbe. Največkrat z malo ali nič podpore lokalne skupnosti, vse pa z ogromno truda, energije in strasti posameznikov. Pohvaliti je treba in biti ponosen na te heroje in ambasadorje hrvaškega turizma, ki se navkljub vsem in vsem še naprej trudijo promovirati svoja mesta, svoje destinacije, še posebej tiste, ki niso v prvem planu. Še lepše pa je spremljati, kako se nekatere ideje in projekti razvijajo, navezujejo, širijo in rastejo.

Ena takšnih odličnih turističnih zgodb prihaja z otoka Mljeta.

Parfum kot spominek? Absolutno da, še posebej, če je avtentičen in pripoveduje posebno zgodbo.

Vse se je pričelo z avtentičnim turističnim spominkom – parfumom iz samoniklega in zdravilnega rastja izključno z otoka Mljeta, navdahnjen z legendo o ljubezni med morsko nimfo in Odisejem, ujetem na nekem otoku. Mnogi so prepričani, da je bil to prav otok Mljet, kar je postalo del turistične zgodbe tega južno dalmatinskega otoka.

Tamara Luković je Zagrebčanka, zaljubljena v otok Mljet,še posebej v mesto Govedari, kjer je s soprogom Zoranom iz bližnjega Dubrovnika uredila staro hišo, nekdanjo šolo, kjer stanujeta in imata galerijo poimenovana Stara skula. Po seriji obnovljenih spominkov kot so mljetska srajca, tradicionalnem nakitu: kačasti prstan, uhani mljetske meščanke, kolarin (to je nakit iz stkanih finih zlatih niti in filigransko oblikovanih v 12 ali 16 kroglic kroglic peružinov, pogosto kombiniranih s koralami in svilenim trakomop.p.),  pasov in prevlek za vzglavnike, je osmislila in ustvarila tudi parfum, posvečen otoku Mljetu, je zasnovala še parfum, ki združuje vonje tega gozdnatega otoka.

Potrebno je poudariti, da parfum ni neka “fake” zgodba, temveč je Lukovićeva s strokovnjaki delala na edinstvenem parfumu, ki vsebuje izključno sestavine z otoka Mljeta, kar daje celotni zgodbi avtentičnost.

“V Zagrebu sem več let delala kot predstavnica najbolj znanih kozmetičnih znamk. Potem, ko smo izdelali nekaj mljetskih spominkov kot npr. mljetska srajca, tradicionalen nakit, kačji prstan in uhani mljetske meščanke, ročno tkane torbe, prevleke za vzglavnike, pasove, sem razmišljala o novem spominku in se spomnila legende o Odiseju.

Inspiracijo sem našla v legendi o strasti, ljubezni morske nimfe Calypso in Odiseja, ki je po brodolomu priplaval na otok in tu, zaradi ljubezni, ostal celih sedem let.

Vonj je zelo pomemben vidik odnosa med ljudmi, zato sem se povezala s francoskim podjetjem za izdelavo parfumov Aromara Fragonard in jim povedala, kakšen vonj sem si zamislila. Poslali so mi nekaj vzorcev, narejenih po mojih zamislih, izmed katerih sem izbrala tega, ki smo ga poimenovali Nimfa Calypso.” je povedala Lukovićeva.

To, kar daje zgodbi posebnost, je samoniklo in zdravilno rastje z Mljeta, na ta način pridobi zgodba o parfumu avtentičnost in posebnost.  “V osrčju dišave so delikatni akordi rastlin otoka Mljeta: žajblja, nageljčkov, zelenega jabolka, limone, grenivke in sivke, medtem ko lesne in mošusne note jelovine, cedre in pačulija zagotavljajo občutek miru in sprostitve, kakšni so tudi kot globoki in hladni mljetski gozdovi. Bistvo dišave je jasmin in geranije,« ponosno razlaga Lukovićeva, avtorica parfuma, ki je postal priljubljen spominek turistov, ki obiščejo Mljet.

Doda še, kako nas vsak vonj povede nekam tudi, ko ne potujemo tako pogosto. Z vonjem Nimfa Calypso pa se vedno vračamo na Mljet in mistično potovanje z legendo se lahko prične. “Mislim, da je to dobra turistična zgodba, ki promovira otok Mljet, tako da ob moški kozmetični liniji načrtujemo še moški vonj, saj na to gledam kot na ponovni pričetek ljubezni nimfe Calypso in Odiseja na nek novi turistični način ob najboljši predstavitvi Mljeta“, pravi Tamara Luković.

Če pogledamo širše, turisti, ki so kupili parfum z Mljeta, so le-tega uporabljali celo leto, tj. za posebne trenutke v svojem življenju. Tako je zgodba in spomin na Mljet živa vse leto, kajti, kadarkoli kupec vidi parfum ali se z njim odišavi, se bo spomnil na Mljet. To so pa močna čustva in posebno doživetje. Prav tako, ko jih bo kdo povprašal, od in kakšen je ta parfum, bo zgodba spet dobila novo dimenzijo, polno čustev in doživljajev. Tako se bo zgodba o Mljetu širila od ust do ust, kar pa je vedno bilo in bo najboljša reklama.

Dodala je še, da v svoji galeriji razen razstav in koncertov prireja še številne delavnice, kjer nastajajo atraktivno spominki, ki bodo, tako kot  Tamarin parfum, spominjalo turiste na bivanje na Mljetu. Eau de parfum “Nimfa Calypso” lahko ekskluzivno kupite v Mediteran Art-Gift shopu v hotelu Odisej na Mljetu v Narodnem parku Mljet.

Nimfa Calypso x Studio Marković / Skrivnostna Nimfa utelešena v poetično pletenih oblačilih.

Sam parfum je postal zelo uspešen, kar jo je spodbudilo, da se projekt ‘Mljet’ dopolni še z na videz slučajnim spojem dela Mihaele Marković. Porodila se je ideja o utelešenju skrivnostne  nimfe v starodavnih oblačilih, ki jih ustvarja mlada oblikovalka, Zagrebčanka s prebivališčem v Amsterdamu.

Ko se pri katerem projektu spojijo strast, izkušnje, znanje in navdih, nastane tudi fenomenalno sodelovanje. Tako je tudi Tamara Luković imela srečo, čeprav, kot pravijo, nič ni slučajno, da se je srečala in združila z Mihaelo Marković, lastnico Studia Marković, ki je svoje delo posvetila ohranjanju tradicionalnih veščin, še posebej pletenin in tkanja.

Po skoraj dveh letih se zgodba širi z novimi poudarki in sodelovanjem, tokrat pa je to prvi hrvaški spominek trajnostnega oblikovanja. Žalostna usoda skrivnostne nimfe je tako vtkana tudi v prvi hrvaški spominek trajnostnega oblikovanja, utelešena v skupnem trudu in kreativnostjo Mihaele Marković in Tamare Luković.

“Zgodbo sva pričeli z dvema kosoma, ki za naju predstavljata Calypso. To sta ogrinjalo in obleka, ki sta popolnoma moderni, uporabni, hkrati pa utelešata tudi tisto “nekaj” starodavnega, prvobitnega. Obleka je narejena iz finega povoščenega platna, s satenasto podlogo v kontrastni barvi, ki subtilno odkriva, pa tudi zastira telesno postavo tistega, ki jo nosi. Globoko temnomodra nas spominja na mračne morske globine Mediterana, ki, čeprav mikaven, je lahko tudi zelo nevaren, prav tako kot skrivnostna nimfa Calypso. Ogrinjalo nadaljuje barvito igro temnomodrih odtenkov ter postopno preide v mahovnato zeleno, oblikovno pa je narejeno tako, da se lahko uporabi kot šal, vesta, ogrinjalo ali srednjedolg plašček, je povedala Mihaela Marković iz Studia Marković.

Tamara Luković je poudarila, da je celotna zgodba logično nadaljevanje zgodbe, navdihnjene z legendo o strasti in ljubezni morske nimfe Calypso in Odiseja ter kako je linija usnjenih torb dobila še dodaten navdih z legendo o Sv. Pavlu, ki je, med reševanjem iz strašne nevihte in brodoloma, nasedel na jugovzhodni obali otoka Mljeta.

“Pletivo je starodavna veščina, ki preživi kljub vsem novim današnjim tehnologijami, tako kot ribištvo. Pletenje je posebno, ker si sami ustvarimo svoja oblačila in imamo pregled nad vsem svojim delom, od najbolj enostavnega elementa pa vse do najbolj zahtevnega. Pletenje je tudi svojevrstna meditacija, mentalni odklop, je zaključila Markovićeva.

Koncepti trajnostnega dizajna, “slow” življenja, kvalitetna oblačila, ki trajajo leta in s časom postajajo le še boljša, tako kot dobro vino, so smernice dizajna Mihaele Marković, iste vrednote pa prav tako deli tudi s svojim načinom dela in življenja.

Tako je to sodelovanje zares utelešenje istih idealov v tem izjemnem projektu, ki je vsekakor dodana vrednost hrvaškega turizma in pravi primer, v katero smer naj zavije turizem, ne pa kitajskim in drugim turistom prodajati kitajske spominke.

Ključni pojem je avtentičnost, zgodba in kvaliteta.

Prvi hrvaški spominki trajnostnega dizahna so na voljo v butiku Hotela Excelsior v Dubrovniku, Mediteran art gift shopu “Stara skula” na otoku Mljetu, pa tudi v izbranih art galerijah in trgovinami s konceptom po Hrvaški. Parfum, nakit in oblačila trajnostnega oblikovanja (obleka in ogrinjalo), vse pristno in edinstveno z otoka Mljeta.

Ps. Slovenski turistični portal www.pag.si  se za fotografije (fotograf  oblačil je Jan Iveta) in pomoč pri pripravi članka zahvaljuje Mihaeli Marković in Tamari Luković. Posebna zahvala za misel ali dve gre tudi novinarskemu kolegu Goranu Rihelju iz hrturizam.hr.

Objavljeno

Sorodni članki

»Moraš iti svojo pot«

Ustvarjanje kot življenjsko poslanstvo

Dajana Grgantov iz kreativnega Waved Studia nam je o svojem delu povedala naslednje: Navdihnjena s številnimi odtenki Jadranskega morja, zvoki valov in z življenjem na splošno, oblikujem majhne in enostavne stvari za otroke, pa tudi za odrasle.

Ustvarjanje kot življenjsko...

Dajana Grgantov iz kreativnega Waved Studia nam je o svojem delu povedala naslednje: Navdihnjena s številnimi odtenki Jadranskega morja, zvoki valov in z življenjem na splošno, oblikujem majhne in...

Preberi več
Goran Rihelj piše:

Recite NE plastiki, plastičnim vrečkam

Priključite se globalnemu gibanju za izločitev plastike v turistični industriji. ”Mi se ne moremo premakniti z mesta, vi pa se morate”, je slogan odlične kampanje Greenpeacea na Hrvaškem, kjer so spomeniki po vsej državi označeni s tem sporočilom.

Recite NE plastiki, plastičnim...

Priključite se globalnemu gibanju za izločitev plastike v turistični industriji. ”Mi se ne moremo premakniti z mesta, vi pa se morate”, je slogan odlične kampanje Greenpeacea na Hrvaškem,...

Preberi več
Nakit s pridihom morja

DeepPassion by Mateja

Mateja Komel, oblikovalka unikatnega srebrnega nakita ustvarja lastno blagovno znamko DeepPassion by Mateja. O svojem prekrasnem nakitu, ki diši po morju, Mateja pove: »The Voice of the Sea whispers to my Soul every Moment of my Life.«

DeepPassion by Mateja

Mateja Komel, oblikovalka unikatnega srebrnega nakita ustvarja lastno blagovno znamko DeepPassion by Mateja. O svojem prekrasnem nakitu, ki diši po morju, Mateja pove: »The Voice of the Sea...

Preberi več