Compare Listings

In Love with Zagreb

Zaljubljeni v Zagreb

Hrvatica Nataša. Argentinec Carlos. Ljubezen. Nakit. Dediščina. Tradicija. Ljubezen do nakita. Lectovo srce. Umetnost. Zagreb. Novalja in Dubrovnik. Delo s srcem. Trajni spomin na Hrvaško. To je to!

In Love with Zagreb

Zima se poslavlja in že diši po pomladi. Mlado sonce redči meglico nad panoramo mesta pod Gričkim topom v Zagrebu. Pogled se odpira na rdečkaste strehe, kupole, stolpe, oddaljene monolite nebotičnikov, vse do modrikastega obzorja mesta. Še dalje, v domišljiji, pa se že blešči morje …

Zagrebčanka Nataša in Argentinec Carlos Ignacio Bellante sta se spoznala septembra 1999 na trgu P. v Rosariu, ko se je na južni polobli pričenjala pomlad in je zrak dišal po jasminu. Nataša, profesorica romanskih jezikov in književnosti, ki jo je že od nekdaj zanimala umetnost in ročno narejeni izdelki, je fascinirano obstala pred predmeti, ki jih je Carlos, alias Tino, prodajal. Tako se je začela njuna zgodba.

Pol leta kasneje, spomladi leta 2000, se je njuna zgodba nadaljevala v Zagrebu in še vedno traja. V skoraj dveh desetletjih bivanja v Zagrebu je Carlos postal priznan  in cenjen umetnika, ki ga danes na Hrvaškem poznajo vsi ljubitelji umetniškega nakita.

Kot aktivni član ULUPUH-ove Sekcije za plemenite kovine in umetniški nakit je prisoten na praktično vseh dogodkih, ki promovirajo sodobno umetnost in design. Našli ga boste na velikih dogodkih, kot je Advent na Zrinjevcu, na zagrebškem Tednu dizajna, v nedeljo pa tudi na „Britancu“ na sejmu antikvitet in umetnin, saj zapisanost umetniškemu klicu zahteva nenehno psihofizično mobilnost.

Poletja preživljata na otoku Pagu, kjer že leta prodajata Carlosov  unikatni nakit (https://m.facebook.com/carlosbellantejewelry/) na novaljski promenadi, pomladne praznike pa pri sorodnikih na Pelješcu in v Dubrovniku, kjer se dogovarjata za poslovno sodelovanje. Dolgoletno sodelovanje v hrvaškem turizmu in poznavanje ponudbe spominkov je izkristaliziralo idejo o potrebi po izdelavi »spominskega« nakita. Novembra 2017 sta na Natašin predlog prijavila projekt izdelave (hrvaško: »suvernirskega«) nakita in spominkov za pridobitev mestne podpore za samozaposlitev ter kmalu odprla obrt „Artefacto“ (https://m.facebook.com/artefacto.zagreb/).

Carlosovo prvo srečanje s hrvaškim tradicionalnim nakitom je bilo že leta 2000, ko je od sedanje tašče dobil za darilo knjigo Ivanke Vrbanec „Narodni nakit Hrvaške“, ki mu je  odstrla lepoto in bogastvo hrvaške opredmetene dediščine. Vpliv te knjige je moč opaziti tudi v Carlosovem sodobnem designu (primer: uhani „Rećini remake“ iz leta 2011, narejene iz srebra in delov urnih mehanizmov, ki s svojo obliko spominjajo na rećine,  oziroma na danes zelo priljubljene konavoske verižice).

(opomba: Na Jadranu uhane, ki so najbolj prepoznaven in najpogostejši ženski okras, najpogosteje imenujejo rećina ali rećine. Vedno so iz dragocenih materialov, največkrat iz zlata. Konavoski uhani in verižice imajo ime po pokrajini Konavlje v okolici Dubrovnika).

Carlosov umetniški izraz in Natašino zanimanje za hrvaško materialno kulturo sta se združila v »suvenirskih« kosih nakita, ki na edinstven in avtentičen način vabijo na spoznavanje hrvaške kulturne, oziroma zgodovinske dediščine. Prvo skupno kolekcijo sta poimenovala „In Love with Zagreb“ (Zaljubljeni v Zagreb) in jo pripravila za lanskoletni (2018) Advent u Zagrebu. Pooseblja jo motiv lectovega srca, prepoznavnega simbola Zagreba in celinske Hrvaške, ki ga izdelujejo že številni zlatarji, specializirani za nakit, zato sta se tudi sama želela preizkusiti v izdelavi lastnega „lecta“.

Zagrebški kolekciji sta dodala tudi motiv „Hendricksovega“ mostu, starega železniškega mostu na Savi – simbola urbane identitete Zagreba. Veselita se pred kratkim dogovorjenega sodelovanja z Muzejem za umetnost in obrt. Zanj sta napravila kolekcijo, za katero sta dobila navdih v vitražih Hermanna Bolléa iz stalne muzejske zbirke. Želita si skorajšnjega sodelovanja z dubrovniškimi muzeji, za katere sta pripravila 3 linije nakita: z motivi grba mesta Dubrovnika, konavoškega vezenja in slogana „Libertas“. Ideje se nenehno razvijajo, oblikovanje pa je skrbno premišljeno, saj želita ponuditi originalen in kakovosten spominek, ki prinaša dvojno vrednost – tako obliko kot vsebino.

Njun cilj je narediti predmete, ki bodo tistim, ki jih odnesejo s seboj, trajni spomin na trenutke, preživete na Hrvaškem in na njene lepote ter zanimivosti.

Objavljeno

Sorodni članki

»Moraš iti svojo pot«

Ustvarjanje kot življenjsko poslanstvo

Dajana Grgantov iz kreativnega Waved Studia nam je o svojem delu povedala naslednje: Navdihnjena s številnimi odtenki Jadranskega morja, zvoki valov in z življenjem na splošno, oblikujem majhne in enostavne stvari za otroke, pa tudi za odrasle.

Ustvarjanje kot življenjsko...

Dajana Grgantov iz kreativnega Waved Studia nam je o svojem delu povedala naslednje: Navdihnjena s številnimi odtenki Jadranskega morja, zvoki valov in z življenjem na splošno, oblikujem majhne in...

Preberi več
Avtentičnost, zgodba in kvaliteta

Parfum, obleka in ogrinjalo

Odlična turistična zgodba prihaja z otoka Mljeta. Začelo se je s parfumom Nimfa Calypso, nadaljuje pa se z obleko in ogrinjalom. Legenda o Calypso in Odiseju z Mljeta je postala tudi navdih za prvi trajnostno oblikovan hrvaški spominek. Mihaela Marković in Tamara Luković sta skrivnostno Nimfo oblekli v poetično pletena oblačila.

Parfum, obleka in ogrinjalo

Odlična turistična zgodba prihaja z otoka Mljeta. Začelo se je s parfumom Nimfa Calypso, nadaljuje pa se z obleko in ogrinjalom. Legenda o Calypso in Odiseju z Mljeta je postala tudi navdih za...

Preberi več
Goran Rihelj piše:

Recite NE plastiki, plastičnim vrečkam

Priključite se globalnemu gibanju za izločitev plastike v turistični industriji. ”Mi se ne moremo premakniti z mesta, vi pa se morate”, je slogan odlične kampanje Greenpeacea na Hrvaškem, kjer so spomeniki po vsej državi označeni s tem sporočilom.

Recite NE plastiki, plastičnim...

Priključite se globalnemu gibanju za izločitev plastike v turistični industriji. ”Mi se ne moremo premakniti z mesta, vi pa se morate”, je slogan odlične kampanje Greenpeacea na Hrvaškem,...

Preberi več