Compare Listings

Cro Cube, lesena kocka z digitalno promocijo

Inovacija v turizmu

Potovanja po otokih so navdihnila novinarko Sunčico Taslak v toliki meri, da je zapustila medije in zaplula v turizem ter svoj hobi spremenila v sezonsko delo. Za spominek Cro Cube je dobila nagrado za najboljšo inovacijo v turizmu.

Cro Cube, lesena kocka z digitalno promocijo

Cro Cube je pametni spominek, lesena kocka z digitalno promocijo. Spominek je narejen iz lesa domače jelke, lahko pa je tudi iz bukovine, lipovine ali topolovine. Hkrati pa je tudi online komunikacijski kanal za turistične promocijske namene. Na stranicah lesene kocke so fotografije hrvaških mest in otokov. Na šesti stranici je QR koda, na katerem je promocijski video mesta, turist pa ga z odčitanjem preko pametnega telefona ali tablice lahko pogleda na svojem ekranu. Z uporabo ustreznega orodja je QO koda spoj online-a s tradicionalnimi materiali.

Cro cube ni samo leseni spominek v obliki figurice, magnetka za hladilnik ali obesek, temveč je lahko tudi multimedijski kanal vsake turistične skupnosti in promocijski material mest, hotelov in narodnih parkov na Hrvaškem. Nadomesti lahko tiskane promocijske materiale in jih digitalizira, k čemur stremijo vse industrije, s turizmom vred. Inovacija je namenjena turistom in vsem tistim, ki si želijo preko fotografij in videa ohraniti trajen spomin na mesto, ki so ga obiskali. Cilj je promoviranje naravnih lepot Hrvaške preko multimedijskih oblik.

Avtorica Sunčica Taslak je za prototip osvojila zlato medaljo na hrvaškem salonu inovacij mednarodnega značaja INOVA, nagrado za najboljšo inovacijo v turizmu in tretjo nagrado “Bodi vzor“ za podjetniški potenciali Evropske podjetniške mreže Hrvaške.

»Inovacijo sem izpopolnila v sklopu mednarodnega projekta Co-create, Tehnološkega parka Zagreb, kjer sem s pomočjo Panonskega lesnega centra preizkusila razne vrste lesa, graviranje in digitalni print direktno na les, saj imajo edini tak stroj za tisk na Hrvaškem«, je povedala nekdanja novinarka in specialistka za digitalni marketing.

Navdih za spominke je dobila v naravi na svojih potovanjih po hrvaških otokih. Kot turistka pa se je s številnih tujih destinacija že od nekdaj vračala domov s torbo, polno spominkov, od magnetkov do svetilk ali posodic.

Vse se je pričelo z ljubeznijo do potovanj, naravnih lepot, dediščine in umetnosti. Raziskovanje, potovanje, odkrivanje in ustavljanje teh trenutkov z očesom fotografskega objektiva je bil zame pravi “spominek”. Tisti občutek, ki ga nosimo s seboj kot spomin na neko mesto – je poudarila Sunčica, ki je svoje hobije: potovanje, šivanje in fotografijo, želela pokazati tudi drugim. Tako je na Kornatih pred petimi leti razstavila svoje fotografije na majicah.

Razstava “Hrvaški otoki” je bila v olivnjaku kot del nekega glasbenega festivala, bele majice so dajale videz sušečega perila, turistom pa je bila moja osebna zgodba všeč ter so želeli biti del nje. Majice so imeli za spominek, je dodala o tem, kako se je vse skupaj začelo.

Takrat se je odločila, da bo preizkusila še druge naravne materiale. Tako so nastali še drugi foto spominki, kot so magnetki iz benkovaškega kamna, leseni magnetki, kamnite ure, eko vzglavniki z ajdovimi luščinami, platnene in lanene vrečice ter nahrbtniki z mornarsko vrvjo, katere je šivala sama, zapestnice in verižice iz morskih vrvic. Svoje kreacije, nastale iz srca, je poimenovala He:art.

Na potovanjih po otokih me je v naravi spremljala oblika srca, najsi je bilo to v kamnu, lesu, oblaku, začela sem opažati take stvari. Hrvaška je tudi ena od redkih držav na svetu, ki ima otok v obliki srca, to  je Galešnik blizu Zadra. Vse te kreacije so nastale iz srca, v trenutku navdiha. Srce vsakega otoka so spomini, ki jih od tam odnesemo, je dodala novinarka.

Črke v besedi so ločene z dvopičjem, ker je “he:art” okrajšava za “healing art”, kar promovirajo tudi izdelki. Healing art označuje uporabo raznih vrst umetnosti za samozdravljenje telesa in duha.

Z dvopičjem v besedi sem želela poudariti “art”, saj je bila to zame umetnost ustvarjanja. Kasneje sem odkrila, da sem med fotografiranjem napotovanjih izvajala  healing art, in ti izdelki so nastali prav med tem procesom.

Ljudem želim sporočiti, da naj ustvarjajo svoje izdelke iz svojega srca, kajti vsak ima nekaj posebnega, kar lahko izrazi. V art terapiji obstaja tudi vaja za srečo, ki pravi, da naj fotografiramo vse tisto, kar se nam zdi lepo in da naj te slike nato uokvirimo in jih obesimo na steno, da bi nas razveseljevale.

Sama sem se odločila svoje deliti z drugimi in zelo me veseli, ko vidim kako svojo fotografijo na torbi, ki jo je kdo prinesel na plažo. Vsak človek je ustvarjalen in inovativen, če sledi svojemu srcu in posluša intuicijo.

Njenim idejam na potovanjih ni konca, glej tudi spletno stran www.heartislands.com. Sunčica se sedaj ukvarja z razvojem multifunkcionalne torbe, s katero je osvojila srebrno medaljo na salonu inovacij INOVA ter s kolegom programerjem ustvarila aplikacijo na področju turizma.

Objavljeno

Sorodni članki

»Moraš iti svojo pot«

Ustvarjanje kot življenjsko poslanstvo

Dajana Grgantov iz kreativnega Waved Studia nam je o svojem delu povedala naslednje: Navdihnjena s številnimi odtenki Jadranskega morja, zvoki valov in z življenjem na splošno, oblikujem majhne in enostavne stvari za otroke, pa tudi za odrasle.

Ustvarjanje kot življenjsko...

Dajana Grgantov iz kreativnega Waved Studia nam je o svojem delu povedala naslednje: Navdihnjena s številnimi odtenki Jadranskega morja, zvoki valov in z življenjem na splošno, oblikujem majhne in...

Preberi več
Avtentičnost, zgodba in kvaliteta

Parfum, obleka in ogrinjalo

Odlična turistična zgodba prihaja z otoka Mljeta. Začelo se je s parfumom Nimfa Calypso, nadaljuje pa se z obleko in ogrinjalom. Legenda o Calypso in Odiseju z Mljeta je postala tudi navdih za prvi trajnostno oblikovan hrvaški spominek. Mihaela Marković in Tamara Luković sta skrivnostno Nimfo oblekli v poetično pletena oblačila.

Parfum, obleka in ogrinjalo

Odlična turistična zgodba prihaja z otoka Mljeta. Začelo se je s parfumom Nimfa Calypso, nadaljuje pa se z obleko in ogrinjalom. Legenda o Calypso in Odiseju z Mljeta je postala tudi navdih za...

Preberi več
Goran Rihelj piše:

Recite NE plastiki, plastičnim vrečkam

Priključite se globalnemu gibanju za izločitev plastike v turistični industriji. ”Mi se ne moremo premakniti z mesta, vi pa se morate”, je slogan odlične kampanje Greenpeacea na Hrvaškem, kjer so spomeniki po vsej državi označeni s tem sporočilom.

Recite NE plastiki, plastičnim...

Priključite se globalnemu gibanju za izločitev plastike v turistični industriji. ”Mi se ne moremo premakniti z mesta, vi pa se morate”, je slogan odlične kampanje Greenpeacea na Hrvaškem,...

Preberi več